دیزاین های خلاق فستیوال فیلم تجربی "جان هاپکینز"



امین علی نیا

amin.alinia@gmail.com


اینها نمونه دیزاین هایی خلاق و جالب هستند که برای فستیوال فیلمهای تجربی"جان هاپکینز" در سال 2003 طراحی شده اند.
نمونه اول (تصویر شماره 1) پوستر فستیوال است که تصویر گسترده ای از یک دوربین فیلمبرداری 8 میلی متری (از آن دوربین های سینمایی قدیمی که نگاتیو قطع کوچک داشت و بیشتر مورد استفاده فیلمسازان آماتور قرار می گرفت و با ورود تکنولوژی دیجیتال از دور خارج شد) در آن طراحی شده است و در سمت راست پوستر هم دستورالعمل برش، تازدن و چسباندن این گسترده طراحی و نوشته شده است که با انجام این دستورالعمل می توانید ماکتی از این دوربین فیلمبرداری در ابعاد اصلی بسازید.

تصویر شماره 2/ لیست برنامه های فستیوال تصویر شماره 1/ پوستر فستیوال

دوربین بسیار دقیق و با تمام جزئیاتش طراحی شده است.
نمونه دوم (تصویر شماره 2) لیست برنامه های فستیوال است که در آن نیز گسترده ای از یک کاست مشکی رنگ فیلمهای 8 میلی متری در آن طراحی شده است باز هم همراه یک دستورالعمل برای ساختن ماکت کاست.
تصویر شماره 3/ تی شرت های تبلیغاتی فستیوال
گسترده ها بسیار دقیق طراحی شده اند، بعنوان نمونه نشان و مشخصات کمپانی کداک و مشخصات فنی نگاتیو که بر روی کاست فیلم طراحی شده است (کمپانی کداک یکی از بزرگترین تولید کننده این دوربین ها و خصوصا فیلم های آن در سرتاسر دنیا بود و هنوز هم کاستهای این فیلمها را از سرتاسر دنیا به رایگان ظهور می کند).

نمونه سوم(تصویر شماره 3) هم تصویری از تی شرت های تبلیغاتی فستیوال است.
در تصویر بزرگتر(تصویر شماره 4) هم می توانید نمونه های ساخته شده این گسترده ها و ماکت ها را ببینید.
پوستر و برنامه فستیوال لی اوت خوب و جا افتاده ای هم دارند و حتی نشان رسمی فستیوال هم خوب طراحی شده است. انتخاب دوربین فیلمبرداری 8 میلی متری هم انتخابی هوشمندانه است زیرا این دوربین ها به نوعی سمبل فیلمسازی آماتور بحساب می آیند و پدر بزرگ دوربین های هندی کم امروزی هستند.
گرچه این نمونه ها و ابتکار طراحی آن ها ایده تازه ای نیست و قبلا هم نمونه های مشابه ای داشته است اما این شکل متفاوت دیزاین ارتباط تازه ای با مخاطبانش برقرار می کند و به نوعی بیشتر از یک پوستر عادی آنها را با موضوع درگیر می کند.
ایده ساخت گسترده ها هم بنوعی کارکرد پوستر را تغییر می دهد و بعد تازه ای به تبلیغات فستیوال می بخشد.
دیزاین ها را استودیوی Post Typography در "بالتی مور" انجام داده است. توضیحات کامل و همچنین نمونه های دیگر را می توانید در وب سایتی به همین نام و همچنین در این لینک ببینید.

تصویر شماره 4/ نمونه های ساخته شده ماکت



زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن